Informator prava koja se mogu ostvariti u Sekretarijatu za uređenje prostora, komunalno-stambene poslove i zaštitu životne sredine
I Sekretarijat za uređenje prostora, komunalno-stambene poslove i zaštitu životne sredine vrši poslove uprave koji se odnose na:
- izradu propisa iz oblasti prostornog planiranja, građevinskog zemljišta i građevinarstva, propisa o normativima i standardima za nužne radove na zajedničkim djelovima stambene zgrade; obavljanje pripremnih i drugih poslova koji se odnose na izradu i donošenje lokalnih planskih dokumenata; sprovođenje postupka strateške procjene uticaja na životnu sredinu za planove i programe koje donosi grad; Program uređenja prostora opštine Rožaje; vodi dokumentacionu osnovu o prostoru; čuva prostorno-plansku dokumentaciju i vodi evidenciju o zahtjevima i potrebama korisnika prostora i drugim podacima značajnim za planiranje i uređenje prostora; vodi evidenciju o izdatim uslovima za uređenje prostora, objektima koji su izvedeni suprotno planskoj dokumentaciji i drugim podacima u vezi sa tim;
- izdaje, na zahtjev zainteresovanih lica, urbanističko-tehničke uslove; izdaje građevinsku dozvolu za nadgradnju stambene zgrade; rješava po zahtjevima za pretvaranje zajedničkih i posebnih djelova zgrade u stan, odnosno poslovni prostor; izdaje izvode iz planskih dokumenata;
- izdaje urbanističko-tehničke uslove, građevinsku i upotrebnu dozvolu za infrastrukturne objekte (vodovod, kanalizacija, TT instalacije, elektro-energetski objekti, gradske saobraćajnice);
- izdaje građevinske i upotrebne dozvole za objekte za koje je nadležan;
- izdaje rješenje o organizovanju tehničkog pregleda objekta;
- izdaje urbanističko-tehničke uslove, građevinsku i upotrebnu dozvolu za izgradnju objekata na prostorima na kojima nije predviđeno donošenje detaljnih urbanističkih planova;
- sarađuje sa organom lokalne uprave nadležnim za komunalne poslove na izradi Elaborata o postavljanju montaznih objekata privremenog karaktera; izdaje odobrenje o izgradnji pomoćnih objekata; izdaje odobrenja za postavljanje javnih česama ifontana; utvrđuje uslove i izdaje odobrenje za lokaciju za stalna parkiralista u skladu sa Detaljnim urbanističkim planom; određuje lokaciju za postavljanje spomenika, spomen-obilježja i skulptura;
- formira i vodi informacioni sistem o prostoru; priprema izvještaj o stanju uređenja prostora, informativne i druge stručne materijale za Skupštinu i Gradonačelnika; priprema stručna mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti propisa Opštine i za autentična tumačenja propisa u ovoj oblasti;
- vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga Sekretarijata;
- ostvaruje neposrednu saradnju sa nevladinim organizacijama povodom pitanja iz svoje nadležnosti;
- vrši i druge poslove iz nadležnosti Opštine Rožaje u ovim oblastima.
II URBANISTIČKO-TEHNIČKI USLOVI ZA IZRADU PROJEKTNE DOKUMENTACIJE
1. Urbanističko- tehnički uslovi za izradu projektne dokumentacije za -stambene, stambeno-poslovne, poslovne, infrastrukturne objekte (vodovod, kanalizacija, TT instalacije, elektro-energetski objekti, gradske saobraćajnice), privremene poslovne i privremene pomoćne);
Potrebna dokumentacija:
- pismeni zahtjev i
- dokaz o uplati administrativne takse( za stambene objekte 30€, za poslovene objekte 70€, za privremene poslovne 60€ i za privremene pomoćne objekte 20€ )
Napomena: Navedena dokumentacija je potrebna i za izdavanje UTU za rekonstrukciju, dogradnju, ndgradnju objekata
III RJEŠENJE O ODOBRENJU ZA GRAĐENJE- GRAĐEVINSKA DOZVOLA
1. Rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za stambeni objekat:
Potrebna dokumentacija:
- pismeni zahtjev
- urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane
- Glavni projekat
- dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje
- uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:
- za stambene objekte 0,1% od predračunske vrijednosti objekta
U slučaju izdavanja građevinske dozvole za rekonstrukciju, nadogradnju stambenih zgrada odnosno pretvaranje zajedničkih prostorija u stanove i poslovne prostore kao i pretvaranje stanova u poslovni prostor objekata kolektivnog stanovanja pored gore navedene dokumentacije potrebno je pribaviti saglasnost etažnih vlasnika u formi Odluke Skupštine etažnih vlasnika ili Ugovor sačinjen sa ovlašćenim predstavnikom Skupštine etažnih vlasnika.
2. Rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za stambeno- poslovne i poslovne objekte
Potrebna dokumentacija:
- pismeni zahtjev
- urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane
- Glavni projekat
- dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje
- uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:
a) za stambeno – poslovne objekte 0,15% od predračunske vrijednosti objekta ili
b) za poslovne objekte 0,20% od predračunske vrijednosti objekta ili
3. Rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za privremene pomoćne objekte
Potrebna dokumentacija:
- pismeni zahtjev
- urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane
- Glavni projekat
- dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje
- uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:
- za privremene pomoćne objekte 0,10% od predračunske vrijednosti objekta
4. Rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za privremene poslovne objekte
Potrebna dokumentacija:
- pismeni zahtjev
- urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane
- dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje
- uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:
- za privremene poslovne objekte0,50% od predračunske vrijednosti objekta
5. Za izdavanje dopunskog rješenja o izdavanju građevinske dozvole
Potrebna dokumentacija:
- Zahtjev
- Uplata taksa u iznosu od 20€ na blagajni Opštine
6. Za promjenu rješenja o izdavanju građevinske dozvole
Potrebna dokumentacija:
- Zahtjev
- Originalno rješenje o izdavanju građevinske dozvole čija se promjena traži.
- Dokaz na osnovi čega se traži promjena rješenja (pravosnažna sudska presuda, Sudsko rješenje o ostavinskoj raspravi i slično)
- Uplata taksa u iznosu od 20€ na blagajni Opštine
7. Za izlazak na teren za iskolčavanje objekta- obilježavanje lokacije, regulacionih, nivelacionih i građevinskih linija
Potrebna dokumentacija:
- Zahtjev
- dokaz o uplati administrativne takse 6€
IV UPOTREBNA DOZVOLA
1. Za izdavanje rješenja o upotrebi poslovnog prostora odnosno objekta
Potrebna dokumentacija:
- Zahtjev
- Fotokopija građevinske dozvole
- Investiciono tehničku dokumentaciju (projekat)
- Dokaz o izvršenom stručnom nadzoru (građevinski dnevnik i građevinska knjiga) ako objekat nije izgrađen u sopstvenoj režiji.
- Dokaz da je objekat izveden u skladu sa propisima,normativima i standardima(atesti ugrađenog materijala i kvaliteta izvedenih radova) i ostalu dokumentaciju u skladu sa Zakona o izgradnji objekata.
- Uplata naknade za rad komisije za tehnički pregled koja se određuje na osnovu Odluke o visini naknade koja pripada angažovanim vještacima u postupku vršenja tehničkog pregleda i građevinske površine objekta.
- Uplata građevinske takse na blagajni opštine :
a) Za objekte sa utvrđenom predračunskom vrijednošću 0,20% od predračunske vrijednosti objekta
b) Za objekte ranije izgrađene odnosno objekte čija se predračunska vrijednost ne može utvrdititaksa taksa se plaća na sledeći način: - za objekte do 80m2 bruto razvijene površine 0,75 €/m2
- za objekte od 80-200m2 ” ” 0,50€/m2
- za objekte od 200-500m2 ” ” 0,30€/m2
- za objekte preko 500m2 ” ” 0,20€/m2
V UVJERENJA I SAGLASNOSTI
Potrebna dokumentacija:
- pismeni zahtjev
- skica katastarske parcele i
- dokaz o uplati administrativne takse u iznosu od 5€ za uvjerenja a za saglasnosti 15€
VI Za IZDAVANJE IZVODA IZ URBANISTIČKOG PLANA PO JEDNOM TABAKU FORMATA A4
Potrebna dokumentacija:
- Uplata takse na blagajni Opštine 6,0€ po tabaku formata A4.
SEKRETARIJAT ZA UREĐENJE PROSTORA, KOMUNALNO-STAMBENE POSLOVE I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE