Sekretarijat za saobraćaj, putnu infrastrukturu i stambene poslove

Sekretar: Demir Kalač
Adresa: ul “M.Tita” bb, 84 310 Rožaje;
Tel: 051/; Mob: 068/;
e-mail: [email protected];

 

Sekretarijat za saobraćaj, putnu infrastrukturu i stambene poslove vrši poslove uprave koji se odnose na:

– utvrđivanje ispunjenosti uslova za obavljanje auto taksi prevoza i linijskog prevoza i obavljanje javnog prevoza teretnim motornim vozilima kao i obavljanje prevoza za sopstvene potrebe;

– donošenje plana linija,raspisivanje i sprovođenje konkursa za izbor prevoznika za obavljanje javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju;

– utvrđivanje, registrovanje i ovjeravanje reda vožnje po pojednim linijama;

– praćenje cijena usluga prevoza u linijskom i vanlinijskom prevozu putnika;

– upravni nadzor kod subjekata kojima je povjerena funkcija obavljanja javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju i auto taksi prevozu putnika;

– davanje mišljenja i pripremu prijedloga akta o davanju saglasnosti na odredbe Statuta i drugih akata kojima se uređuje način ostvarivanja javnog interesa u oblastima javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju i u oblasti saobraćajne infrastrukture čiji je osnivač Op­šti­na,

– pripremu propisa i drugih akata iz stambene oblasti; postupanje po zahtjevima za ostvarivanje prava na nadgradnju stambene zgrade, odnosno pretvaranje zajedničkih djelova stambene zgrade u stan; praćenje stanja održavanja stambenih zgrada i poštovanje pravila kućnog reda;

– ovjeravanje ugovora o zakupu stana; rješavanje u slučaju useljenja u zajedničke ili posebne djelova stambene zgrade bez zaključenog ugovora o zakupu;

– obezbjeđivanje izvođenja hitnih radova u skladu sa zakonom;

– praćenje organizovanja organa u stambenim zgradama i preduzimanje mjera za organizovanje;

– vođenje registra upravnika i predlaganje imenovanja privremenog upravnika stambene zgrade; vođenje registra vlasnika stambenih zgrada i njihovih posebnih djelova;

– izradu opštih akata za rješavanje stambenih potreba funkcionera i službenika i namještenika lokalne uprave;

– obezbjeđenje sprovođenja mjera preventivne dezinfekcije, de­zinsekcije i deratizacije u naseljenim mjestima, na javnim po­vr­ši­nama, u stambenim objektima, sredstvima javnog saobraćaja i dr;

– predlaganje mjera za organizovanje zaštite od elementarnih ne­pogoda i drugih vanrednih okolnosti i stvaranje uslova za njihovo otklanjanje;

– pripremu propisa i drugih akata koji se odnose na razvoj, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje opštinskim putevima (lokalni putevi i ulice u naseljima), utvrđivanje visina naknade za korišćenje opštinskih puteva, mjerila za kategorizaciju opštinskih puteva;

– određivanje nekategorisanih puteva i uređivanje načina njihovog finansiranja,izdaje saglasnost za priključak prilaznog puta na opštinski put, izdaje saglasnost za postavljanje telegrafskih i telefonskih, vazdušnih i kablovskih linija i vodova niskog napona za osvjetljavanje, i drugih sličnih objekata i postrojenja u zaštitnom pojasu opštinskog I nekategorisanog puta, održavanja, izgradnje, rekonstrukcije i korišćenja; uređivanje javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom i vanlinijskom saobraćaju;

– učestvovanje u pripremi Projekta regulacije saobraćaja i izmjena u režimu saobraćaja;

– određivanje vrsta parkirališta; izdavanje odobrenja i uslova za parkirališta na kojima se vrši naplata naknade za parkiranje vozila ili naknade za parkiranje i čuvanje vozila;

– izdavanje odobrenja za lokaciju i uslova za izgradnju privremenih parkirališta;

– izdavanje odobrenja i uslova za privremeno rezervisanje mjesta na parkiralištu ili drugim javnim površinama pravnim licima; izdavanje saobraćajne saglasnosti;

– utvrđivanje uslova i izdavanje odobrenja za privremeno postavljanje zaštitnih ograda i drugih komunalnih objekata duž saobraćajnih površina;

– davanje saglasnosti za postavljanje oglasno-reklamnih panoa duž saobraćajnih površina;

– izdavanje odobrenja i uslova za prekopavanje javnih površina namjenjenih za saobraćaj vozila i pješaka;

– izdavanje odobrenja za potpunu ili djelimičnu zabranu saobraćaja i izmjene režima saobraćaja za vrijeme izvođenja radova na saobraćajnicama;

– izdavanje odobrenja za kretanje motornih vozila u zabranjenim zonama;

– određivanje autobuskih i taksi stajališta; izdavanje odobrenja za postavljanje autobuskih nadstrešnica na stajalištima; donošenje Plana linija i raspisivanje i sprovođenje konkursa za izbor prevoznika za obavljanje javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju;

– izdavanje privremenog odobrenja drugom prevozniku za obavljanje javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju za grupu linija od koje je prevoznik sam odustao, ili koja mu je oduzeta;

– utvrđivanje, registrovanje i ovjeravanje reda vožnje po pojedinim linijama;

– praćenje cijena usluga prevoza u linijskom i vanlinijskom prevozu putnika; izdavanje odobrenja za lokaciju i saobraćajne uslove za privremena taksi stajališta; praćenje stanja izgradnje, održavanja, korišćenja i zaštite opštinskih puteva i komunalnih objekata i predlaganje i preduzimanje odgovarajućih mjera;

– učestvovanje u pripremi i izradi godišnjih programa izgradnje i održavanja saobraćajne infrastrukture;

– pripremu informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i Predsjednika Opštine;

– davanje mišljenja u vezi sa informativnim i drugim materijalima javnih preduzeća iz ovih oblasti koji se dostavljaju Skupštini i Predsjedniku opštine;

– praćenje realizacije investicionih programa koje finansira Opština u ovim oblastima;

– pripremu stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa i za autentična tumačenja propisa u ovim oblastima, obezbjeđenje obavljanja poslova koji se odnose na formiranje informacione osnove;

– saradnja sa odgovarajućim nevladinim organizacijama;

– vršenje i drugih poslova iz nadležnosti Opštine u ovim obla­stima za potrebe Predsjednika opštine i Glavnog administratora.