Zahtjevi i obrasci – urbanizam i građevinarstvo

INFORMATOR
Prava koja se mogu ostvariti u

  Sekretarijatu za uređenje prostora, komunalno-stambene poslove i zaštitu životne sredine

I Sekretarijat za uređenje prostora, komunalno-stambene poslove i zaštitu životne sredine vrši poslove uprave koji se odnose na:

  1. izradu propisa iz oblasti prostornog planiranja, građevinskog zemljišta i građevinarstva, propisa o normativima i standardima za nužne radove na zajedničkim djelovima stambene zgrade; obavljanje pripremnih i drugih poslova koji se odnose na izradu i donošenje lokalnih planskih dokumenata; sprovođenje postupka strateške procjene uticaja na životnu sredinu za planove i programe koje donosi grad; Program uređenja prostora opštine Rožaje; vodi dokumentacionu osnovu o prostoru; čuva prostorno-plansku dokumentaciju i vodi evidenciju o zahtjevima i potrebama korisnika prostora i drugim podacima značajnim za planiranje i uređenje prostora; vodi evidenciju o izdatim uslovima za uređenje prostora, objektima koji su izvedeni suprotno planskoj dokumentaciji i drugim podacima u vezi sa tim;
  2. izdaje, na zahtjev zainteresovanih lica, urbanističko-tehničke uslove; izdaje građevinsku dozvolu za nadgradnju stambene zgrade; rješava po zahtjevima za pretvaranje zajedničkih i posebnih djelova zgrade u stan, odnosno poslovni prostor; izdaje izvode iz planskih dokumenata;
  3. izdaje urbanističko-tehničke uslove, građevinsku i upotrebnu dozvolu za infrastrukturne objekte (vodovod, kanalizacija, TT instalacije, elektro-energetski objekti, gradske saobraćajnice);
  4. izdaje građevinske i upotrebne dozvole za objekte za koje je nadležan;
  5. izdaje rješenje o organizovanju tehničkog pregleda objekta;
  6. izdaje urbanističko-tehničke uslove, građevinsku i upotrebnu dozvolu za izgradnju objekata na prostorima na kojima nije predviđeno donošenje detaljnih urbanističkih planova;
  7. sarađuje sa organom lokalne uprave nadležnim za komunalne poslove na izradi Elaborata o postavljanju montaznih objekata privremenog karaktera; izdaje odobrenje o izgradnji pomoćnih objekata; izdaje odobrenja za postavljanje javnih česama ifontana; utvrđuje uslove i izdaje odobrenje za lokaciju za stalna parkiralista u skladu sa Detaljnim urbanističkim planom; određuje lokaciju za postavljanje spomenika, spomen-obilježja i skulptura;
  8. formira i vodi informacioni sistem o prostoru; priprema izvještaj o stanju uređenja prostora, informativne i druge stručne materijale za Skupštinu i Gradonačelnika; priprema stručna mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti propisa Opštine i za autentična tumačenja propisa u ovoj oblasti;
  9. vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga Sekretarijata;
  10. ostvaruje neposrednu saradnju sa nevladinim organizacijama povodom pitanja iz svoje nadležnosti;
  11. vrši i druge poslove iz nadležnosti Opštine Rožaje u ovim oblastima.

II URBANISTIČKO-TEHNIČKI USLOVI ZA IZRADU PROJEKTNE DOKUMENTACIJE

1.Urbanističko- tehnički uslovi  za izradu projektne dokumentacije   za -stambene, stambeno-poslovne, poslovne, infrastrukturne objekte (vodovod, kanalizacija, TT instalacije, elektro-energetski objekti, gradske saobraćajnice), privremene poslovne i privremene pomoćne);

Potrebna dokumentacija:

-pismeni zahtjev i

– dokaz o uplati administrativne takse( za stambene  objekte 30€, za poslovene objekte 70€, za privremene poslovne 60€ i za privremene pomoćne objekte 20€ )

Napomena: Navedena dokumentacija je potrebna i za izdavanje UTU  za rekonstrukciju,  dogradnju, ndgradnju objekata

III RJEŠENJE O ODOBRENJU ZA GRAĐENJE- GRAĐEVINSKA DOZVOLA

1.rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za stambeni objekat:

Potrebna dokumentacija:

-pismeni zahtjev

– urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane

– Glavni projekat

–  dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje

– uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:

– za stambene objekte 0,1% od predračunske vrijednosti objekta

U slučaju izdavanja građevinske dozvole za rekonstrukciju, nadogradnju stambenih zgrada odnosno pretvaranje zajedničkih prostorija u stanove i poslovne prostore kao i pretvaranje stanova u poslovni prostor objekata kolektivnog stanovanja pored gore navedene dokumentacije potrebno je pribaviti saglasnost etažnih vlasnika u formi Odluke Skupštine etažnih vlasnika ili Ugovor sačinjen sa ovlašćenim predstavnikom Skupštine etažnih vlasnika.

2. rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za stambeno- poslovne i poslovne  objekte

Potrebna dokumentacija:

–          pismeni zahtjev

–          urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane

–          Glavni projekat

–          dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje

–          uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:

a)      za stambeno – poslovne objekte 0,15% od predračunske vrijednosti objekta ili

b)      za poslovne objekte 0,20% od predračunske vrijednosti objekta ili

3. rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za privremene pomoćne  objekte

 

Potrebna dokumentacija:

–          pismeni zahtjev

–          urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane

–          Glavni projekat

–          dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje

–          uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:

–          za privremene pomoćne objekte 0,10% od predračunske vrijednosti objekta

4 rješenje o izdavanju odobrenja za građenje za privremene poslovne  objekte

 

Potrebna dokumentacija:

–          pismeni zahtjev

–          urbanističko-tehničke uslove za izradu projektne dokumentacijerane

–          dokaz o uređivanju odnosa u plaćanju naknade za komunalno opremanje

–          uplata takse na blagajni SO-e Rožaje u iznosu:

–          za privremene poslovne objekte0,50% od predračunske vrijednosti objekta

5. Za izdavanje dopunskog rješenja o izdavanju građevinske dozvole

 

Potrebna dokumentacija:

–          Zahtjev

–     Uplata  taksa u iznosu od 20€  na blagajni Opštine

 

6. Za promjenu rješenja o izdavanju građevinske dozvole

 

Potrebna dokumentacija:

–          Zahtjev

–          Originalno rješenje o izdavanju građevinske dozvole čija se promjena traži.

–          Dokaz na osnovi čega se traži promjena rješenja (pravosnažna sudska presuda, Sudsko rješenje o ostavinskoj raspravi i slično)

–     Uplata  taksa u iznosu od 20€  na blagajni Opštine

7. Za izlazak na teren za iskolčavanje objekta- obilježavanje lokacije, regulacionih, nivelacionih  i građevinskih linija

Potrebna dokumentacija:

–          Zahtjev

–          dokaz o uplati administrativne takse 6€

 

IV UPOTREBNA DOZVOLA

 

1.Za izdavanje rješenja o upotrebi poslovnog prostora odnosno objekta

 

Potrebna dokumentacija:

–          Zahtjev

–          Fotokopija građevinske dozvole

–          Investiciono tehničku dokumentaciju (projekat)

–          Dokaz o izvršenom stručnom nadzoru (građevinski dnevnik i građevinska knjiga) ako objekat nije izgrađen u sopstvenoj  režiji.

–          Dokaz da je objekat izveden u skladu sa propisima,normativima i standardima(atesti ugrađenog materijala i kvaliteta izvedenih radova) i ostalu dokumentaciju u skladu sa Zakona o izgradnji objekata.

–          Uplata naknade za rad komisije za tehnički pregled koja se određuje  na osnovu Odluke o visini naknade koja pripada angažovanim vještacima u postupku vršenja tehničkog pregleda i  građevinske površine objekta.

–          Uplata građevinske takse na blagajni opštine :

a) Za objekte sa utvrđenom predračunskom vrijednošću  0,20% od predračunske vrijednosti objekta

b) Za objekte ranije izgrađene odnosno objekte čija se predračunska

vrijednost ne može utvrdititaksa  taksa se plaća na sledeći način:

-za objekte do 80m2 bruto razvijene površine         0,75 €/m2

– za objekte od 80-200m2        ”             ”                0,50€/m2

– za objekte od  200-500m2      ”              ”               0,30€/m2

– za objekte preko 500m2         ”              ”                0,20€/m2

  

V UVJERENJA I SAGLASNOSTI

 

Potrebna dokumentacija:

-pismeni zahtjev

– skica katastarske parcele i

– dokaz o uplati administrativne takse u iznosu od  5€ za uvjerenja a za

saglasnosti 15€

VI Za IZDAVANJE IZVODA IZ  URBANISTIČKOG PLANA PO JEDNOM TABAKU FORMATA A4

 

Potrebna dokumentacija:

–          Uplata takse na blagajni Opštine 6,0€ po tabaku formata A4.

 

 

 

SEKRETARIJAT ZA UREĐENJE PROSTORA, KOMUNALNO-STAMBENE POSLOVE I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE